خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/14 - 13:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
تربتی نژاد:

نحوه توزیع کودشیمیایی کنترل شود/ عدم تامین گاز پتروشیمی‌ها موجب کاهش تولید کود

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس، گفت: در فصل زمستان و افزایش مصرف خانگی گاز باعث شده تا گاز مورد نیاز واحدهای پتروشیمی تولیدکننده کود شیمایی تامین نشود و این موضع موجب کمبود این محصول در بازار شده است.

نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت کود شیمیایی، گفت: در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز توسط سیستم‌های گرم کننده خانگی اولویت اول دولت برای تامین گاز مصارف خانگی است.



نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف خانگی گاز نیاز بسیاری از واحدهای تولیدی مانند پتروشیمی‌ها و کارخانه‌های کاغذ تامین نمی‌شود، ادامه داد: یکی از نیاز اساسی واحدهای پتروشیمی تولیدکننده کود شیمیایی اوره، گاز است و کاهش تامین آن موجب افت تولید این محصول می‌شود.











کود شیمیایی


 



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش تولید کود شیمیایی اوره و کمبود آن در بازار افزایش قیمت این محصول مورد نیاز کشاورزان را به همراه داشته است، عنوان کرد: دولت برای تنظیم قیمت کود شیمیایی در بازار باید توزیع آن را کنترل کند تا کود وارد بازار سیاه نشود و ذخیره این کالا به دست مصرف کنندگان واقعی و کشاورزان برسد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: باید با در نظر گرفتن برخی تدابیر گاز مورد نیاز واحدهای پتروشیمی تولیدکننده کود شیمیایی در فصل برداشت تامین شود تا کشاورزان با مشکلات تامین کود اوره مواجه نشوند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 295052
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار